اسرائیل روی آرامش نمی‌بیند
در بیست‌ودومین هفته اعتراض به نتانیاهو، صدها هزار نفر در تل‌آویو و حیفا به خیابان‌ها آمدند

اسرائیل روی آرامش نمی‌بیند

ببینید | تظاهرات گسترده اهالی غزه در حمایت از قدس

اهالی نوار غزه با برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از قدس، تاکید کردند مقاومت با افزایش قدرت خود، برای بزرگ‌ترین نبرد با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس آماده می‌شود و ارتباط بین غزه و قدس ارتباطی ناگسستنی است.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، جنبش حماس تظاهرات مردمی گسترده‌ای با شعار «قدس قبله آزادگان است» برگزار کرد. این تظاهرات از همه مساجد اردوگاه جبالیا آغاز و به محل برگزاری مراسمی منتهی شد که رهبران جنبش حماس در آن با ایراد سخنرانی، تاکید کردند مقاومت قدرت خود را افزایش می‌دهد و مسیر عادی سازی روابط، در حمایت از رژیم اشغالگر موفق نخواهد شد. جنبش حماس همچنین بر وحدت مقاومت در کرانه باختری و غزه برای مقابله با افراط گرایی دولت اسرائیل تاکید کرد.

تعداد بازدید : 9

به رغم مسافت بین قدس و غزه، ساکنان غزه هر شب با یاد قدس می‌خوابند. مردم غزه به دعوت جنبش حماس، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند که از مساجد جبالیا در شمال نوار غزه آغاز شد و همگی در مراسمی حضور یافتند که بر حمایت از قدس تاکید کرد.

 

عبد اللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس: «امروز هزاران تن از ساکنان نوار غزه برای اعلام همبستگی با مردم قیام کننده در کرانه باختری و پشتیبانی از مردم قدس در انقلاب خود، در این تظاهرات شرکت کردند. ما بر وحدت ملت فلسطین در مقابله با دولت فاشیست و تندرو تاکید می‌کنیم؛ دولتی که مسجد الاقصی را هدف قرار می‌دهد. ملت فلسطین امروز بر وحدت میدانی، وحدت بین مقاومت و مردم فلسطین در مقابله با دولت راستگرا تاکید می‌کند.»

 

عبدالعاطی الخطیب فعال فلسطینی : «به این دشمن می‌گوییم غزه به منزله طرف بسیار مهمی است که از مسجد الاقصی حمایت و پشتیبانی می‌کند. ما آمادگی داریم تا جان، فرزندان و منازل خود را برای حمایت از مسجد الاقصی فدا کنیم.»

 

جنبش حماس تاکید کرد که مقاومت قدرت خود را افزایش می‌دهد و دوره‌های سابق (درگیری با رژیم صهیونیستی) تنها مراحلی از نبرد بزرگ آزادسازی قدس بوده است.

 

محمد ابو عسکر از رهبران جنبش حماس: «عملیات شمشیر قدس، وحدت میدان‌ها و انتقام آزادگان همگی نبرد‌هایی در راه آزادسازی است. اما به اذن خداوند عزوجل، افزایش قدرت مقاومت برای یک دور دیگر از عملیات نخواهد بود؛ بلکه برای آخرین دور از نبرد‌ها خواهد بود. سازشکار هیچ جایگاهی ندارد. روز آزادسازی فلسطین، زیر پا‌ها له خواهید شد.»

 

مردم غزه که در این مراسم حضور یافتند، پیامی به ملت‌ها در کشور‌های سازشکار با رژیم صهیونیستی، ارسال کردند؛ مبنی بر اینکه پیش از فساد رژیم اشغالگر در کشور‌های خود هوشیار شوند.

 

شهروند فلسطینی: «پیام ما این است که سازشکاری با رژیم صهیونیستی بس است و از سرنوشت و میراث خود حمایت کنید و درباره ملت فلسطین، در برابر خداوند تقوا پیشه کنید.»

 

حاتم ریان پدر شهید فلسطینی: «پیام ساکنان غزه به همه جهان این است: ما کسانی هستیم که در حمایت از مسجد الاقصی تفنگ در دست گرفتیم. ما در راه مسجد الاقصی، شهید می‌دهیم و در راه مسجد الاقصی تجهیزات خود را آماده می‌کنیم. جانمان، زنان، کودکان و منازل ما همه فدای مسجد الاقصی باد.»

 

غزه که همچنان با مشکلات شدید ناشی از محاصره مواجه است، یک روز از تجدید پیمان با قدس غافل نشده است. فلسطینیان در غزه باور دارند که ریسمان مخفی بین قدس و غزه، جز با آزادسازی کامل فلسطین، قطع نخواهد شد.

 

قدس قبله آزادگان است. این صرفا یک شعار نیست؛ بلکه حقیقتی است که ساکنان غزه از طریق موشک‌های مقاومت بر آن تاکید می‌کنند و فلسطینیان اطمینان دارند روزی می‌رسد که موشک‌های مقاومت در حمایت از قدس شلیک خواهد شد./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها